stephandersson

Stephan Anderssons blogg, förevisare, pedagogik och visor http://www.myspace.com/stephanandersson Stephan Andersson album Kullerbytta Spotify

Om, hallå?

Kategori: Semsterbilder

Bananer och kex vill faren ha. Jag hittar honom i en säng på ett rum för två. Hur mår du, undrar jag. Bra, svarar pappa. Men, säger jag , då skulle du väl inte vara på sjukhus? Vi skrattar ihop åt det sedan hämtar jag kaffe och vi sätter oss vid ett bord i korridoren. Far äter käx och ser ut att må rätt bra. Hallå, ropar någon från ett rum, hallå hallå! Far tittar mor ljudet. Hallå, hallå hallå! Du kanske ska gå och titta vad hon vill säger far och menar mig. Hon borde väl trycka på larmet, försöker jag. Hon kanske inte kan säger pappa. Jag går och tittar men kan inte se vem av de äldre damerna på rummet som har ropat. Jag jobbar inte här säger jag till pappa. HALLÅ! Men visst jag får väl leta reda på någon sköterska.

Jag hittar en sköterska som svarar ja när jag berättar att någon ropar. Jag går tillbaka till kaffet. Hallå hallå hallå hallå...Det är svårt att sitta här och prata om ditt och datt när någon hela tiden ropar hallå, säger faren. Ja, säger jag men du jobbar väl inte heller här? Nä, goda kex säger pappa. Kan du köpa ett paket till vi får så lite mat här. Visst säger jag.. och korsord säger pappa. Kiosken stänger snart så jag ger mig iväg. Bakom mig hör jag hallå..?...hallå hallå..

Kommentera inlägget här: